نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

تذکرات شورای شهر مشهد به صورت کتبی به شهرداری اعلام می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۰۰۱۵
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
تذکرات شورای شهر مشهد به صورت کتبی به شهرداری اعلام می‌شود
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما براساس قانون مسیری را برای تذکر و نحوه ایراد آن داریم، اما معمولا پاسخ صحیحی به تذکرات داده نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی امروز، ۱۵ بهمن‌ماه، در صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: همکاران ما تذکراتی را در جلسات مختلف به شهردار ارائه می‌دهند.

وی افزود: ما براساس قانون مسیری را برای تذکر و نحوه ایراد آن داریم، اما معمولا پاسخ صحیحی به تذکرات داده نمی‌شود و پیگیری‌های بعدی صورت نمی‌گیرد، بنابراین آیین‌نامه ما دچار چالش است.

ناصحی خطاب به موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: آیا شما به عنوان رئیس شورا به افرادی ماموریت دادید تذکرات را دنبال کنند تا اگر پاسخ داده نشد به سمت سوال و موارد دیگر بروند؟ شأن اعضای شورا اهمیت دارد و باید پاسخ تذکرات را دریافت کنند.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ عنوان کرد: تذکرات به صورت کتبی به شهرداری اعلام می‌شود. من پاسخ چند سوال را مشاهده کردم، اما باز هم پیگیری می‌کنم.

در ادامه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهردار تصریح کرد: یک ماه و نیم پیش درخصوص اتمام فاز دو جلوخان پایانه‌های مسافربری به جناب شهردار تذکر دادم که این پروژه معطل ۳۰ میلیاردتومان اعتبار است. در همان جلسه شهردار دستور دادند تزریق مالی انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی استقبال از بهار باید به پروژه‌هایی نظیر پایانه مسافربری که یکی از پروژه‌های مهم ما در شهر مشهد است، پرداخته شود. در جلسه شورای معاونین این موضوع مطرح و تایید شده، اما در مقام اجرا هیچ اتفاقی نیفتاده است. وقتی موضوعی در آلبوم بودجه پیش‌بینی شده و اهمیت موضوع را متذکر شدند، شهردار و مدیران میانی و ارشد به اهمیت این پروژه اشراف کامل دارند.

دائمی خاطرنشان کرد: دستور داده می‌شود پروژه در زمان مقرر انجام شود، اما چه اتفاقی می‌افتد که در لایه‌های بعدی مدیریت این پروژه و امثال آن در بدنه مدیران میانی متوقف می‌شود؟ این باعث تاسف است که وضعیت پروژه به این مهمی همچنان بلاتکلیف بوده و انجام نشده است. جناب شهردار وقتی دستوری می‌دهید پیگیری کنید که سیاست‌های ابلاغی شورای شهر انجام شود.

در بخش دیگری از جلسه فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به استناد دستورالعمل اجرایی عناوین عوارض و بهای خدمات و تاکید بر وصول آن‌ها برای سال ۱۴۰۳، مقرر شده بود شهرداری‌ها هرساله تا پایان دی‌ماه عناوین مربوطه را به شورا ارائه کنند و شورا نیز تا ۱۵ بهمن‌ماه تصویب و به فرمانداری ارسال کند که تا ۳۰ بهمن‌ماه به مردم اعلام وصول شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه لایحه شهرداری در پایان وقت اداری ۴ بهمن‌ماه، یک روز قبل از تعطیلات رسمی به شورا ارسال و در ۷ بهمن‌ماه در دبیرخانه شورا ثبت شد. تذکر ما به شهرداری در زمینه ارسال لوایحی است که زمان دارد و باید فرصت کافی برای همکاران شورا وجود داشته باشد. دفعه قبل نیز تذکر دادیم.

سلیمی بیان کرد: شهرداری باید بودجه را تا ۳۰ دی ارائه می‌کرد، اما تا ۹ بهمن ارائه داد. تاخیر شهرداری در ارسال لوایح باعث می‌شود بعدا برای تایید فرمانداری دچار مشکل شویم، بنابراین خواهش داریم در زمان مقرر ارسال شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->